Iveta Krausová - fotografka, Mladá Boleslav a Praha

Great Ocean Road

Vyrážíme na dvoudenní cestu po Great Ocean Road. Počasí nám nepřeje, je zataženo, prší a prší, místy spíš leje. Schovávám foťák pod bundu, utírám kapičky ze skla a říkám si, proč mám kufr plný tílek ;-)

Great Ocean Road Australie

V Sorrentu jsme se nalodili i s autem na trajekt a přeplouváme záliv do Queenscliffu. Přes větrné počasí stojíme na horní palubě a koukáme do dálky, na nejužší místo zálivu, kudy proplouvají lodě z oceánu. Koukáme na vodu a máme štěstí, propluli jsme kolem rybářské lodi a tu často doprovází delfíni, kteří čekají na nějaké dobré sousto. Objevila se ploutev a delfín párkrát vyskočil před naší lodí. Je to poprvé, co vidím na vlastní oči v moři delfína. Byl rychlejší než já a foťák, ale neva, zážitek zůstává :-)

Sorrento ferry

Vylodili jsme se v Queenscliffu a popojeli kousek k Point Lonsdale, kde stojí maják...Point Lonsdale maják

Point Lonsdale maják

Od pláže pod majákem vedlo do moře dřevěné molo, které mi přišlo naprosto úžasné zespodu, když jsem sešla po schodech na písčitou pláž...

Point Lonsdale molo

Přes město Torquay jsme pokračovali dál a udělali zastávku u velice známé pláže Bells Beach. Parkoviště tu bylo celkem plné a u spousty aut se muži převlékali do neoprenových obleků, brali svá surfařská prkna a sestupovali dolů na pláž, odkud se snažili dostat dál od břehu, což nebyl lehký úkol, vlny tu byly obrovské a měly velkou sílu. Když jsme dorazili po schodech na vyhlídku, odkud jsme viděli celou délku pláže, houpaly se vpravo i vlevo na vlnách dvě skupiny surfařů v černých neoprenech, kteří na tu velkou dálku vypadali jako houfy malých černých tučňáků :-) Čekali na tu správnou vlnu, po které se pak snažili dojet co nejdál. Obecenstvo řádně fandilo a já litovala, že nemám dlouhé sklo....Nejsem odborník, ale myslím, že na téhle pláži zkoušeli své umění již ostřílení a zkušení surfaři. Pravděpodobně jich část trénovala na blížící se závody, které každý rok na velikonoce přitáhnou surfaře z různých koutů světa. Přípravy byly v plném proudu, stavěly se tribuny...

Bells Beach surfaři

Podmořská skalní plošina zde vytváří skvělé podmínky pro surfaře...

Great Ocean Road patří k nejúžasnějším vyhlídkovým silnicím na světě. Klikatí se podél oceánu a vy máte překrásný výhled. Užili by si ji motorkáři ;-) Výhledem se chtějí pokochat nejen turisté, ale i místní, kteří tu místy staví neuvěřitelné stavby se zaručenou vyhlídkou na oceán...

Great Ocean Road Australie

Další naší zastávkou bylo městěčko Lorne, kde jsme poobědvali v super burgrárně The Bottle of Milk. Přestože bylo v okolí spousta restaurací, tady bylo plno a jídlo bylo skvělé...

hamburger The Bottle of Milk Lorne

Na hamburgry a hranolky sem chodí nejen turisté, ale i místní...

kakadu The Bottle of Milk Lorne

Great Ocean Road začínala protínat pro mne asi nejhezčí národní park, který jsem tu viděla, a sice Great Otway National Park. Míjeli jsme krásný kus přírody, který byl díky dešti svěží, voňavý a zelený. Začínali jsme potkávat australská zvířata, která tu byla doma a nebyla zavřená v kleci...Byl to zvláštní ale krásný pocit vidět velkého klokana, který mizel mezi stromy....

Otway national park australie ježura

Oči jsme měli otevřené a snažili se najít první volně žijící koalu...později jich bylo víc, ale tady ta naše první...

Otway national park australie koala

Na Cape Otway jsme potkali dva cestovatelé s velkými batohy a odhodláním, zdolat pěšky několikadenní trasu Great Ocean Walk...

Great Ocean Walk

My se prošli jen kousek k výhledu na bílý maják v dáli. Procházeli jsme nádherným přírodním tunelem...

Tak velké mravence jako v Austrálii jsem ještě neviděla, myslím, že ani fotka to neukáže, schází měřítko...tady pochodovali všude přes cestu...

Krajina kolem nás se měnila, chvíli byl les svěží a zelený, chvíli to vypadalo, jako bychom projížděli mrtvým lesem...

Otway national park australie

Blížil se večer a my se začali rozhlížet po noclehu, žádný jsme neměli zamluvený. Dorazili jsme do místa, které mi připadalo jako na konci světa, jmenovalo se Lavers Hill. Bylo tu jen pár domečků a jakýsi motel s restaurací. Ubytování nás nejprve trochu vyděsilo, pro znalce hororů to tam tak trochu připomínalo motel Normana Batese z Psycha....ale byli jsme rádi za cokoli a postel byla čistá...povečeřeli jsme a dočkali se rána ;-) Co bylo na tom místě úžasné, rostly tam překrásné hortenzie...

Lavers Hill hortenzie

Započal druhý den naší Great Ocean Road trasy...

Bydlí-li někdo daleko od silnice, kudy projíždí pošťák, postaví si poblíž této silnice či cesty poštovní schránku, která tu má v Austrálii opravdu nejrůznější podobu - od rezavé plechové konve, až po takovýto luxus :-)

poštovní schránky Austrálie

Všude ale musíte dávat pozor, abyste nešlápli na hada. Toto nebezpečí tu berou opravdu vážně...pokud byste měli smůlu, kousl vás had a byli jste daleko od civilizace, mohlo by to být fatální...a vzdálenosti tu jsou všude velké....

značka pozor hadi

Dorazili jsme ke Dvanácti Apoštolům - Twelve Apostel. Je to skupina erodovaných skalních útvarů, původně dvanácti, v současné době již některé z původních dvanácti zmizely, přesto vytvářejí úžasnou scenérii. Nejkrásnější jsou prý při západu slunce, my tu byli kolem poledne, ale vydatně pršelo. Možná to bylo i trochu pozitivní, nebylo tu tolik turistů....

Twelve Apostel Austrálie

Po pár kilometrech jízdy od Dvanácti Apoštolů dorazíte k Loch Ard Gorge. Roku 1878 tu ztroskotal klipr Loch Ard. Ztroskotání přežili dva lidé, jedna pasažérka a jeden námořník, který musel zdolat místní příkré skalní stěny, aby přivedl pomoc ...

Loch Ard George

Dnes tu jsou pohodlné schody a prochází se tu lidé, kteří si snaží tuto nehodu či příhodu na místě představit...Loch Ard George

Poobědvali jsme v městečku Port Campbell v jedné z mnoha restaurací, kde čekají na turisty. Moc se nám tu líbilo...všichni jsou v Austrálii milí, srdeční, rádi se zasmějí a dají se do hovoru...náš průvodce John je mimochodem velký vtipálek, který má pohotově a pro každého nějaký vtipný bonmot...prostředí tu vtipu nahrávalo...

Port Campbell

Úžasný je místní zvyk, kdekoli zavítáte do restaurace, kavárny, baru, všude si můžete zdarma posloužit čistou vodou, je to zákon...provedení je různé a někdy vtipné a veselé...

Další zajímavý skalní útvar, kde jsme zastavili...

Great Ocean Road Australie

Poslední na naší trase byl London Bridge. Skalní útvar, kdysi ve tvaru mostu, je dnes rozdělený na dvě části. Část, spojující obě poloviny, se kdysi zřítila právě v okamžiku, kdy dva turisté přešli na druhou stranu. Zůstali zde uvězněni, dokud nedorazila pomoc....Za stávajícího počasí by to čekání nebylo příjemné, lilo a foukal silný vítr, který s námi lomcoval...

London Bridge Great Ocean Road

Nebyl to dnešní případ, ale v Austrálii neustále hrozí nebezpečí požáru, takovýmto způsobem se značí stupeň nebezpečí ohně...

fire danger rate nebezpečí požáru stupeň

Poslední naší zastávkou na Great Ocean Road a nejvzdálenějším bodem naší trasy byla rezervace Tower Hill. Projeli jsme velkým městem Warrnambool, kde jsme původně plánovali zastavit, ale pršelo tak silně, že jsme nemohli ani opustit auto. Toto město je proslulé velrybami, které se tu dají pozorovat od května do října.

Tower Hill rezervace

Rezervace Tower Hill se nachází v kráteru vyhaslé sopky a právě zde jsme chtěli vidět volně žijící koaly, pštrosy a klokany...a měli jsme štěstí...přikládám pro vás malý fotopříběh...

první, které jsme potkali...

klokani Austrálie Tower Hill

nedůvěřivě si mě prohlíželi...

šla jsem blíž a blíž pomalými krůčky...

dva se mi rozhodli nedůvěřovat...

klokani Austrálie Tower Hill

třetí si nevšiml, že už je sám :-)

á, už ano...

Koaly jsou naprosto úžasní tvorové. Nechápu, jak je to možné, že z větví poté, co usnou, nespadnou dolů. Omámené listy eukalyptu tu prospí i dvacet hodin denně. Zaklíní se většinou mezi větvě stromu a usnou tam, kde právě dojedly....

koaly Tower Hill rezervace

Pokud se přiblížíte, mizí co nejvýše do koruny stromu...

že na ně prší, to jim vůbec nevadí a ochladí-li se, schoulí se víc do klubíčka a spí dál...

narazit na Emu je prý velké štěstí, my ho měli, prošel kolem nás...

pštros Emu Tower Hill rezervace

špatný strom, nic dobrého na zub...

koaly Tower Hill rezervace

Opustili jsme rezervaci, najeli na dálnici Princes Highway a zpáteční cestu už neprotahovali. Zastavili jsme až v městečku Geelong, kde jsme povečeřeli v příjemné přístavní restauraci...

Geelong

Nábřeží tu oživily pestré veselé dřevěné sochy z kůlů od Jana Mitchella. Znázorňují různé obrázky a postavy související s městem Geelong.

Dorazili jsme zpět do Melbourne...

Máte zájem být informován o speciálních akcích?

Zanechte nám svůj e-mail.

Souhlasím se zpracováním osobních údajů